mercury

תמיד חלמתם לפתוח עסק, רגע לפני...

כשהחלום נתקל במציאותהכתבה הזו מוקדשת לבעלי העסקים או לאלו שהחליטו לפתוח עסק. החלטתם לצאת לעצמאות, חלמתם לפתוח מסעדה, דוכן, חנות או להקים משרד בתוך קניון – בהצלחה!!!התחלתם לחפש מקום, מצאתם חנות או מתחם להשכרה, המקום מצא חן בעינכם, גם המחיר ואתם עומדים לחתום על החוזה..... ורגע לפני אני ממליצה לעצור!לעסקים השונים ישנן דרישות שונות בכל הנוגע למקום הימצאות העסק, לעמידה בתקנים ותקינה רלוונטיים, התייחסות לנגישות, דרישות כבאות, עמידות חומרים ותקנים של משרדי הממשלה השונים (בריאות, תמ"ת וכו').אמנם ישנם מקצועות שבהם פתיחת עסק אינה כרוכה במקום פיזי אלא רק במכירת ידע,אך מה לגבי אנשים שחלומם מצריך, השכרת מקום, השכרת ציוד, התעסקות עם סחורה, מכשור מיוחד, תפעול של מכונות, ציוד וכו' ?..סיפור מהשטח: התקשר אליי לקוח וסיפר לי שהוא עומד לפתוח פיצרייה,הוא השכיר מקום וקבענו להיפגש במקום על מנת שאוכל למדוד ולסגור חוזה.הגעתי למקום וראיתי שקיימת גלריה מעץ, הגובה שלה בחלק העליון גבולי ומה גם שהגובה הכללי של המקום אינו תקני לבניית גלריה. לאחר שעזבתי את המקום, ערכתי בדיקה לבדיקת מספר תקנים על מנת לבדוק באופן מוחלט אם המקום כשיר לפתיחת פיצרייה או שהלקוח מתעתד "לשים את כספו על קרן הצבי".לאחר הבדיקה, הודעתי ללקוח בצער רב, כי הגלריה לא עומדת בתקנים.נוסף על כך הלקוח גילה כי אין היתר לגלריה לאחר פגישה עם המשכיר, לא של רישוי עסקים, לא של משרד הבריאות ויותר גרוע לא של כיבוי אש. כלומר, הסיכוי לקבל רישיון עסק נמוך מאוד עד אפסי ובמידה וכן היה פותח את העסק במקום זה ואז מתחיל תהליך לרישיון עסק התהליך היה עולה לו הרבה מאוד כסף...כמובן שהלקוח עצר את כל התהליך, פתאום הוא הבין שהוא עומד להשקיע סכום כסף במקום שיכול מאוד להיות שלא יקבל רישיון עסק ועלול להסגר.במחשבה שנייה הוא למעשה ניצל, מבזבוז מיותר של כסף ויותר מכך, מעוגמת נפש שהיה עובר בתהליך מול הרשויות ובעיקר ממפח הנפש שלו עצמו.חשוב להבין כי פתיחת עסק זה לא עניין של מה בכך, יש פרמטרים רבים שצריך לקחת בחשבון, יתרה מזאת, הבירוקרטיה הקיימת מקשה מאוד ועלינו לקחת בחשבון היטב שכל חריגה מהתקנים תהא מכה כספית בעתיד האמור לבוא.אין ספק שחלומות נועדו על מנת שיגשימו אותם והכל אפשרי אם יש בנו כוח רצון והתמדה, אבל צריך לעשות זאת כמו שצריך. חשוב לתכנן ולבדוק את הדברים לעומק לפני שקופצים למים.בדיוק כפי שהכנת הפיצה במקרה לעיל נעשית בשלבים מאוד ברורים, על אחת כמה וכמה, פתיחת עסק צריכה להיעשות בשלבים מסודרים, לאחר בדיקה מעמיקה ויותר מכך לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע מהתחום. מעבר לתכנון נכון ומסודר, אנשי המקצוע עלולים לחסוך לכם לא מעט כסף  ולמלט אתכם ממפח נפש מיותר.מניסיוני הרב בתחום העיצוב ומפרויקטים רבים בתחום השיפוצים והבנייה אני ממליצה לבעלי העסקים להקפיד ולראות בצורה מרחבית את התמונה הכוללת והשלמה. דאגו שיהיה לכם אדם שילווה אתכם גם בתהליך המקדים, שיבין את התקנים הנדרשים, ידע להנחות ולבנות את התוכניות על פי הנדרש, ידע להתנהל מול רישוי העסקים של העירייה ויוביל אתכם בביטחה לעבר הגשמת החלום של הקמת העסק אותו רציתם. אולי זה יעלה מעט אבל יחסוך הרבה.  צילום אילוסטרציה: עדי זילברברג​

תוכנית העמדה

תוכנית ריהוט או בשמה המקצועי "תוכנית העמדה" תוכנית העמדה הינה אבן היסוד בעיצוב. תוכנית העמדה? מהי תוכנית העמדה? מי צריך אותה? למה היא כל כך חשובה בסט תוכניות העבודה?נתחיל מהתחלה....החלטתם לשפץ את הבית, לקנות דירה או לבנות בית. בחרתם את המתכנן (אדריכל, מהנדס, מעצב) לתכנון הפרויקט. המתכנן הגיש לכם תוכנית דו מימדית שבה ניתן לראות את המיקומים של הריהוט בחלל ופה אנו עוצרים!  כאן אנו מתעכבים.. למה היא כל כך חשובה התוכנית הזאת? בסך הכל הצבה של כמה רהיטים בחלל? אז זהו שלא....תוכנית העמדה או תוכנית ריהוט היא תוכנית הבסיס לכל שאר התוכניות שיבואו אחריה. לכל תוכניות הביצוע- חשמל, אינסטלציה, גבס, נגרות, מטבח, וכו'. הן תקבענה לאחר שהחלטנו על מיקומם של הרהיטים, גודלם וצורתם.לדוגמא: גובה שקעי הטלוויזיה יקבע בהתאם למיקום וגודל המזנון בסלון (מזנון צף, מזנון על רגליים, או שאין מזנון ורק מדף או קיר חלק ללא ריהוט).גודל המיטה בחדר השינה יקבע לפי גודל החדר (פרופורציות נכונות), על פי מיקומם של החלון והדלת ובקשותיהם של הלקוחות לתכולת החדר (טלויזיה, שידה, ארון, קומודה וכו')יתרה מזאת,תוכנית העמדה חוסכת לנו כסף, הרבה כסף!!!!כאשר אנו יודעים היכן אנו מציבים מיטה בחדר שינה, אנו יודעים למעשה היכן למקם את המפסק לתאורה. כאשר אנו יודעים היכן ממוקמת פינת המחשב, אנחנו יודעים את כמות ההכנות (מספר שקעים, תקשורת, מודם, רמקולים ועוד) לתשתית החשמל. למעשה אין "בזבוז" של נקודות חשמל מיותרות שעולות הרבה כסף...וכך אנו לא מסתמכים על מה שהקבלן נותן במפרט או היכן שהחשמלאי החליט למקם את נקודת החשמל.קיימים שני סוגים של תוכניות העמדה: "תוכנית העמדה בסיסית" ו"תוכנית העמדה מפורטת".תוכנית העמדה בסיסית - תוכנית אשר מתקבלת על ידי המתכנן כבסיס לתוכניות הביצוע אך ללא חשיבה מעמיקה על עיצוב הפנים (גודל ספה, צורתה, מיקומים נכונים של ריהוט בחלל- כפי שיפורטו בהמשך).תוכנית העמדה מפורטת - לרוב מתקבלת על ידי מתכנן שמלווה גם את שלב עיצוב הפנים. מיקומים מדוייקים של ריהוט על פי פרופורציות בחלל, תכנון סופי של מטבח, מיקומם של מוצרי חשמל שונים בבית וכו'.כבר בשלב זה, (שלב מאוד מוקדם בתכנון הנכס), נעשה החלטות לגבי גודל הספה וצורתה (תלת מושבית, פינתית, עם/בלי כורסאת טלויזיה ..) גודל המיטה בחדר השינה, נחליט אם יהיה מזנון בסלון ונבחר אם המטבח יהיה עם ארונות עליונים או לא.תוכנית העמדה מפורטת עוזרת לנו להבין את הזרימה בחלל - דהיינו את התנועתיות שלנו בין חללי הבית השונים. המרחק בין החללים הציבורים (בין הסלון והמטבח- שלא נתקל בדרך בכיסא או בספה), המיקום של הטלוויזיה - שכל היושבים בסלון יוכלו להנות מצפייה בה, שמיקומו של הארון בחדר שינה לא יפריע בכניסה לחדר ועוד דוגמאות נוספות. למעשה, בתוכנית העמדה מפורטת אנו יוצרים מיקומים נכונים ופרופורציונליים בחלל הנתון.   חשוב להדגיש: לא כל מתכנן לוקח בחשבון גם את שלב עיצוב הפנים ולכן יש לדעת שקיימת לכך חשיבות עצומה בתכנון החלל הסופי. קיימים מתכננים (בעיקר אדריכלים) שמלווים את הלקוח גם בשלב של עיצוב הפנים ולכן עוד מראשית התהליך הם ייקחו בחשבון את כל הפרמטרים שהוזכרו למעלה. במקרים אחרים יש מי שישכור את שירותיו של מעצב/ת פנים בנוסף לאדריכל או למהנדס על מנת שייתן את הדגש בעיצוב הפנים (שכן השני לא מתמחה בתחום עיצוב הפנים).דגש נוסף שחשוב לדעת הוא להבין את תפקידו של המעצב/ת.מעצבים טובים ימצאו פתרונות לבעיות קיימות למשל פתיחת חלל סגור תתבצע על ידי הורדת/ הזזת קירות (אם ניתן) או על פי תכנון נכון של ריהוט מיקומם וגודלם הפרופורציונלי בחלל. מעבר לכך, מעצבים טובים יראו את הפוטנציאל של החלל מעבר למצב הקיים ובאמצעות חשיבה נכונה ויצירתית ינסו להוציא את המקסימום שניתן מהחלל במטרה לענות על טעמו של הלקוח וצרכיו האישיים. לסיכום, תוכנית העמדה נועדה לתת אינפורמציה מדויקת על מיקומם של הרהיטים בחלל לאחר תכנון מוקפד וסופי של מיקום הרהיטים, צורתם, גודלם ואף סוגם.והחשוב ביותר, על פי תוכנית זאת ניתן לאמוד את עלות השיפוץ, הבנייה ולמעשה להיצמד לתקציב מדויק ובכך לחסוך הוצאות כספיות מיותרות.בהצלחה...  עדי זילברברג הכותבת הנה מתכננת ומעצבת פנים המתמחה בעיצוב חלל וזרימה במרחבניתן לפנות בשאלות וקביעת פגישת ייעוץ במייל:  או בטלפון 050-2600627  תוכנית ריהוט במרכז בריאות- פסיכודרמה (תכנון ועיצוב פנים -עדי זילברברג)   בית מגורים- תוכנית ריהוט על בסיס מצב קיים+ הוספת חדרי רחצה לכל חדר (תכנון ועיצוב פנים- עדי זילברברג).​

שיפוץ

עונת השיפוצים בפתחאיך להפוך את תהליך השיפוץ לזורם, מתוכנן וחסכוני? בשלב כזה או אחר בחיינו אנו בונים/משפצים/משדרגים בית, עסק, משרד או כל חלל אחר .רק בסיום תקופת השיפוץ, מתחוור לנו, למעשה , כמה אנרגיות הושקעו בתהליך, בין אם בתיאום אנשי המקצוע: מי נכנס לפני מי, מי סיים את עבודתו, מי "הבריז" ובין אם מדובר ב" מסע מפרך" של קניית חומרים ואז הדאגה לסנכרון הגעתם בזמן, לוודא שמה שהוזמן אכן הגיע ואם כבר הגיע אז האם הגיע בשלמותו?!בשורה התחתונה, תהליך השיפוץ הוא תהליך מתיש, בין אם הוא קצר או ארוך, וכרוך ב"מסע ייסורים לא פשוט לנפש האדם" ולכל הסביבה שחווה אותו. אז איך בכל זאת אפשר לעבור אותו בצורה רגועה יותר וזורמת?ראשית,  ניתן ללמוד מניסיון העבר שלנו או פשוט ללמוד מניסיון של אחרים.תהליך שיפוץ לא עושים לבד!! בטח כשמדובר בסכומי כסף גדולים שחסכנו כמעט מחצית מחיינו על מנת לבנות את בית חלומותינו או להשבחת הנכס שלנו. שיפוץ עושים אך ורק אחרי התייעצות עם אנשי מקצוע שמקבלים עליהם המלצות חמות ורואים ובודקים את טיב עבודתם (איש איש בתחומו).אם אין בידינו את הכלים או את הידע בכדי להבחין באיכות, חובה לקחת אדם מקצועי לבדיקה. אל לנו לפעול מרגש. היכולת שלנו לאמוד את  תהליך השיפוץ באופן ריאלי או שכלתני נמוכה ביותר, אלא אם כן אנחנו בעלי ניסיון ו/או בדקנו והתייעצנו עם אנשי מקצוע מהתחום.חשוב להבין, תהליך של שיפוץ הוא תהליך מייגע בשל היותו כרוך בהקפדה ותיאום של פרטים רבים ובמיוחד בשל העובדה שתחום השיפוצים והבניה פרוץ וחשוב להבחין בין אנשי המקצוע ל"חאפרים".אחד השיקולים המהותיים בתהליך זה הוא : כסף (בעיקר כשעבדנו מאוד קשה בשבילו).לכן, אנחנו צריכים לחשוב בתבונה אילו אנשי מקצוע אנחנו בוחרים. בניגוד לתפיסה הרווחת שעלינו לבחור את הצעת המחיר הזולה ביותר, חשוב לזכור שבחירה שכזו לא בהכרח תהווה חיסכון בייחוד אם נצטרך לחזור על העבודה פעמיים. אז למעשה לא רק שלא חסכנו כסף אלא הוצאנו הרבה יותר בתוספת עוגמת נפש נכבדת..כמו כל דבר בחיינו אותו מתכננים ואליו נערכים, גם את תהליך השיפוץ יש לתכנן ולפרוט לפרטי פרטים.נתחיל בכך שנשכור את שירותיו של מתכנן. המתכנן יכול להיות אדריכל או מעצב פנים (תלוי בגודל הפרויקט וסוגו) בין אם לליווי הפרויקט והתהליך  לכל אורכו או לפחות להכנת  תכניות עבודה לאנשי המקצוע בשטח.למה דבר זה חשוב מאין כמוהו?משום שרק עם תכניות עבודה מסודרות, אנשי המקצוע בשטח יבינו את תפקידם ולא יהפכו להיות גם הם מעצבים או מתכננים (אלא אם כן שכרנו את שירותיו של קבלן שהוא גם אומן במקצועו).             כשקיימות תכניות מסודרות, החשמלאי יידע בדיוק היכן למקם את נקודת החשמל וגובהה, האינסטלטור יבין אם יש צורך בהכנה לאסלה סמויה או לאסלת מונובלוק. הרצף יידע בדיוק איך להניח את האריחים ברצפה והנגר יקבל מידות מדויקות לפריטי נגרות. למעשה כל אחד מאנשי המקצוע ימלא את תפקידו בהתאם להתמחותו.המתכנן (אדריכל או מעצב) יספק לנו גם חוברת של כתב כמויות שאיתה (ורק איתה)  ניתן לאמוד את עלות השיפוץ באופן המדויק ביותר. כך נצליח לשמור על תקציב השיפוץ, לא לחרוג ממנו משמעותית ולהיות מופתעים מכל מיני עלויות שלא לקחנו בחשבון.חשוב מאוד שרק לאחר שיש בידינו תכניות עבודה+ כתב כמויות, אנחנו מתחילים לחפש אנשי מקצוע. את ההמלצות שאנו מבקשים מומלץ לבקש מאנשים שאנחנו סומכים עליהם ועדיין חשוב  ללכת לבדוק את העבודה בשטח ואת טיבה!!! בעיקר של אנשי הגמרים: גבס, רצפים, צבעים, נגרים וכו'.כשמדובר בשיפוץ של פרויקט גדול (בניית בית חדש, שיפוץ מבנה עד היסוד) אל לנו להתפשר וחשוב ביותר לשכור גם את שירותיו של מפקח בנייה, למה? כי אין לנו זמן להיות כל היום בשטח בכדי לפקח על הפועלים, הקבלן לא תמיד נוכח ובעיקר כי לא תמיד אנחנו מבינים את תהליכי העבודה שאנשי המקצוע צריכים לעבוד על פיהם או יודעים בדיוק מה טיב החומרים שהקבלן מביא לשטח.  הפסד ימי העבודה שלנו עצמינו גורם לנו, למעשה,  להפסיד כסף  רב מאוד (זמן=כסף).חשוב לקחת בין 3-4 הצעות מחיר על מנת לאמוד את המחירים בשוק, ולבחור את אנשי המקצוע לא רק על פי שיקול המחיר וטיב העבודה אלא בעיקר על פי אמינות ויושרה.לאחר שבחרנו את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבורנו-  יש לערוך לוח זמנים. אנחנו שואלים כל אחד מאנשי המקצוע "כמה זמן להערכתו תמשך עבודתו בשטח" ובאופן הזה למעשה נוכל לאמוד את זמן השיפוץ ואורכו.תקופת השיפוץ יכולה להיות בשליטה מלאה או בחוסר שליטה מוחלט. לנו יש את האפשרות לבחור איך אנו רוצים לעבור אותה.. בהצלחה...עדי זילברברג הכותבת הנה מתכננת ומעצבת פנים המתמחה בעיצוב חלל וזרימה במרחבניתן לפנות בשאלות וקביעת פגישת ייעוץ במייל:  או בטלפון 050-2600627  בנייה עם בלוקים שבורים ומפתח (דלת) עקום הפרטים ה"קטנים"  גימור ריצוף איכותי וחיבורי שיש ברמה גבוהה​

סיפור מהשטח - אריחים

רגע לפני חג הפסח, בחרתי להביא סיפור הממחיש את הדגש של שחרור מעבדות לחירות.שחרור מחשבתי מוביל אותנו לתעוזה, לאומץ, למקומות טובים ולהגשמת חלומות. אנחנו יכולים להיות שנים תקועים במקומות ומחשבות שאינם טובים עבורנו, אבל לעולם לא נעז לעשות את השינוי - כי תמיד נשמע קול עצמי של ספק, תמיד מישהו ידאג לומר את דעתו - תראו מה קרה לבני ישראל, שנים היו תחת מרות עד שאיש אחד אמיץ החליט לעשות שינוי.החלטתי לפתוח את הטור האישי הראשון שלי דווקא עם סיטואציה שנוצרה ביני ובין לקוחותיי ואנשי המקצוע (במקרה הזה ספק וקבלן). סיפור שעורר אצלי הרבה שאלות ותהיות לגבי כמה שאנחנו כלקוחות מאוד רוצים להעז, להתחדש אבל לעיתים דווקא אלו שאמורים לספק לנו את המוצרים לא מסוגלים לבצע עבורנו את העבודה, מניעים אותנו מכך, מכניסים לנו הרבה תהיות וחששות ומערערים את ביטחוננו לגבי רצוננו במקום לרצות ולעזור למצוא פתרונות.וכך היה:בחרנו אריחים, בית חדש, וילה גדולה מקבלן. לקוחות שחסכו כסף כל חייהם ורוצים לבנות את בית חלומותיהם. החלטנו מבחינה עיצובית לרצף באריחים גדולים 120/60, פריסת בנייה.האריחים הגיעו לשטח- אריחים איטלקיים יפיפיים. התחילו לרצף והתחילו הבעיות."האריחים עקומים", "לא ניתן לרצף", "קחו את האריחים, תביאו לי גודל נורמלי", "יש קפיצות, מדרגות, מעליות וכו וכו'.....היסטריה, דרמה, מה עושים?????מה עושים? בודקים! בודקים את המידע. התקשרנו לחברת קרמיקה, סיפרנו על הבעיה והם שלחו את נציגם לשטח על מנת לבדוק את האריח ולהסביר לרצף איך לרצף. לא צלח!הגיע הקבלן הראשי לשטח, הסתכל על האריחים, עשה דוגמא וקבע שכל האריחים עקומים בכל פריסה שהיא. ייעצו לו להשתמש בספייסרים חדשים שעוזרים לפילוס - הוא טען שלא ניתן ומבחינתו שיבואו מטעם חברת הקרמיקה לרצף את הבית. בינתיים- הלקוח עומד גם מהצד וגם במרכז הסוגיה וחש בלבול- מי אומר את האמת, למי להאמין, מה נכון, לא רוצה להיות שפן ניסיונות, נמאס לו מהבלגן שנוצר סביבו ומחליט לוותר על חלום הריצוף הגדול ולהתפשר על ריצוף רגיל - וחבל...ואני? אני מקשיבה לקבלן, ומקשיבה לספק והכי מקשיבה ללקוח, מנסה להרגיע, ליצור לו מציאות אחרת ולפרוס בפניו את התמונה.חשוב לדעת מספר דברים כאשר אנו רוכשים אריחים גדולים: ראשית כל, כל האריחים (בהתייחסות רק לאריחי גרניט פורלצן) ללא כל קשר לגודלם, מגיעים עם דפורמציה - סוג של בטן (קעורה או קמורה). ככל שהאריח גדול יותר כך הסטייה גדולה יותר (עד 0.5 אחוז) - האריח חייב לעמוד בתקן. הטכנולוגיה של ריצוף האריחים הגדולים התקדמה ויש היום פתרונות מדהימים לריצוף עם אריחים גדולים. אחד האתגרים הוא למצוא בעל מקצוע שמתקדם עם הטכנולוגיה ולא נצמד לישן והמוכר ומכאן מתחילות רוב החריקות.כמעצבת פנים שמסתובבת הרבה בחנויות ואצל ספקים, אני כל הזמן מתעדכנת במוצרים חדשים, הולכת להרצאות, מפגשים, ימי עיון. הבעיה היא כאשר קיימת התקדמות טכנולוגית במוצרים שהשוק מציע אבל בשטח בעלי מקצוע לא מכירים את המוצרים או את הטכנולוגיות החדשות ואז ברגע שהם נתקלים מוצר חדש הם נבהלים, לוקחים צעד אחורה ולא מוכנים לבצע את העבודה, מספקים את כל ההסברים מדוע לא ניתן לבצע את העבודה, הספק אומר שאפשר ומציע חומרים חדשים, הקבלן לא מכיר את המוצרים וגם לא מוכן להכיר והלקוח נשאר מבולבל, חסר בטחון ומפוחד שלא יזרוק את כספו לשווא. כך נוצר למעשה פער בין השוק - בין כל המוצרים המוצעים לבין אנשי הביצוע שלא יודעים ליישם.כך שאם חשבנו שהשליטה בידינו, קנינו ובחרנו מוצרים לטעמנו האישי, אנחנו מגיעים למצב שחופש הבחירה נלקח מאיתנו. אנחנו נתונים לצרכיו של הקבלן במקום להפך ולמעשה צריכים להתפשר איתו על חומרים שהוא מוכן לעבוד עימם במקום שהוא יתאים את עצמו לדרישותינו ורצוננו.החירות שלנו, כמעצבת, כספקים, כקבלנים וכלקוחות הוא שכל הידע והמידע פרוס בפנינו וזמין עבורנו  בכל רגע נתון. כאשר אנחנו נתקלים בסיטואציה של ריבוי דעות, תמיד עדיף לבדוק את המידע עד הסוף. גם במקרה שהתייעצנו עם אנשי מקצוע וכל אחד סתר את האחר - המידע תמיד זמין לקריאה ברשת בכל עת..בהצלחה וחג חירות מחשבתי שמחעדי  ספייסרים מפלסים אריחים גרניט פורצלן 75/170 

מהפך בחודשיים ושבוע​...

"אנחנו רוצים לרענן קצת את הסלון".... זה המשפט הראשון שאמרו לי לקוחותיי בפגישתנו הראשונה. "אנחנו לא אוהבים שהספה עומדת עם הגב לדלת".. " היינו רוצים להסתיר את הכניסה לחדר עבודה"...גלגלי המוח מתחילים לעבוד... אוקיי- אני אומרת, יש כאן קיר, נצטרך להוריד אותו על מנת ליצור חלוקה חדשה", "ומה לגבי הרצפה?" אני שואלת, "יש כאן שלושה סוגי מרצפות" , "אוקיי" הם עונים לי, נחליף את הריצוף... " אהה אנחנו גם מארחים הרבה, אז אנחנו צריכים מקום לפתיחת פינת האוכל ואנחנו לא אוהבים את דלפק האכילה במטבח, והתאורה לא מספיק חזקה, ואנחנו רוצים להחליף את כל הדלתות ולהוסיף תריסים חשמליים וגם הבנות רוצות לרענן את החדרים שלהן, לצבוע ולשפץ ולהחליף ו......הבנתי, אנחנו כבר מזמן לא רק בסלון.אז התחלתי לחשוב... המון חלומות בין ארבעה קירות ותקציב אחד מוגבל. איך אני מצליחה לעמוד במגבלות הקיימות ולייצר משהו אחר, חדש?אז התחלנו לדון, אם אחליף בין הסלון למטבח, ואם נזיז את פינת האוכל, לפתוח חלון או לא, איך אני מפרידה בין הכניסה לממ"ד לסלון.... צריכה להתחשב באור הטבעי שנכנס, אז דילמה היכן להציב את הטלוויזיה על מנת שלא יהיה סנוור, גם חשוב לשמור על חלל פתוח כדי לתת תחושת מרחב ושבאותו חלל אוכל לפתוח פינת אוכל ל3 מטרים.שרטטתי, שיניתי, החלפתי, בדקתי, מחקתי ושוב שרטטתי ובסוף הגשתי מספר סקיצות ובחרנו. בחרנו את הכי טובה עבור לקוחותיי, בהתאם לרצונותיהם של כולם וכמובן לתקציב שנקבע.עשיתי הדמיה של הבית והתחלתי להכניס צבעים חומרים וטקסטורות. שלחתי ללקוחותיי- הם שאלו, "זה הבית שלנו, את בטוחה?". עניתי :"זה בהחלט יכול להראות ככה". "אנחנו סומכים עלייך, צאי לדרך" הם ענו ואני התמלאתי שמחה. לא מובן מאליו שלקוחות משחררים וסומכים עליי או בכלל על בעלי מקצוע בצורה כל כך עיוורת. הרגשתי אחריות גדולה.הגענו לשלב התוכניות. הוצאתי מפרט לכל בעלי המקצוע. פרטי נגרות מיוחדים המותאמים אך ורק לבית הזה. החלטתי לעצב גוף תאורה שישתלב לי בדיוק לפריטים שבחרנו וידעתי גם מי ייצר אותו עבורנו. הגשתי תכניות, כתב כמויות- שלחנו למספר קבלנים, בדקנו, חקרנו, התלבטנו ובסוף בחרנו את אנשי המקצוע לביצוע העבודה.. בתוך תוכי, ידעתי שזה יהיה מוצלח כי הכרתי את הצוות שבחרנו. אבל כרגיל כמו כל פרויקט. חששתי. חששתי שמשהו ישתבש, חששתי בסופו של התהליך הלקוחות לא יאהבו את התוצאה, חששתי אבל גם הייתי בטוחה.סגרנו את כל אנשי המקצוע ואז התעכבנו. החלטנו להתחיל את השיפוץ בתאריך מאוחר יותר, כי אני נסעתי לחול, ואז הלקוחות נסעו, לו"ז עמוס של כל אחד מהצדדים ובעלי המקצוע אבל בסוף הוחלט השיפוץ יתחיל ב10/7. וכך היה.הקבלן התחיל לעבוד בדיוק בזמן, הנגר התחיל לייצר את כל הפריטים המיוחדים. אני והלקוחות נסענו לכל בתי העסק  על מנת לרכוש את כל הפריטים ותוך כדי אני מגיעה לשטח לבדוק שהכל מתנהל לפי התוכניות. פגישות עם ספקים שונים בשטח, ווסטאפים, שיחות, מיילים תקשורת בכל האמצעיים האפשריים.משבוע לשבוע התחלנו לראות את התוצאות, הדלתות סופקו שבועיים מרגע ההזמנה, החלונות הותקנו שבועיים לאחר הזמנתם מתחילת השיפוץ, הריצוף כבר הודבק,  והקירות נצבעו.חודש לאחר תחילתו של השיפוץ היינו כבר אחרי הבלאגן הגדול- נשאר לנו לחכות להלבשת הבית. והנה שבוע אחרי שבוע, הספה הגיע, ופינת האוכל, הנגר התקין את פריטיו המיוחדים, כולל חידוש כל המטבח והארון החדש, חדר עבודה חדש, גופי התאורה הורכבו בשלבים ולבסוף הותקן הפרקט.זהו, נקבע יום צילומים וכל מה שנשאר זה לסיים פינישים אחרונים ולנוח.28/9 חודשיים ושבוע- סיימנו את השיפוץ, הלבשנו את הבית וצילמנו אותו.תהליך שעבר על מי מנוחות, זרימה וסנכרון בין כל אנשי המקצוע, עבודה נפלאה של כל אחד ואחד מהאנשים שנבחרו לבצע את הפרויקט. והלקוחות שלרגע, שעם כל הקושי שיש בתהליך של שיפוץ, המשיכו לסמוך על כל אחד ואחד מאיתנו, תמיד אמרו את שעל ליבם ופשוט נתנו לפרויקט להגיע לתוצאה הסופית. בחירת אנשי מקצוע נכונים בתהליך של בניית בית או שיפוץ היא הבחירה הכי חשובה לפרויקט. אנחנו יכולים לתכנן כל דבר, לקנות את המוצרים הכי יפים ואיכותיים אבל אם בעלי המקצוע אינם יודעים ליישם זאת בעבודתם, או יותר מכך, אינם יודעים להתנהל מול אנשי מקצוע אחרים שאינם מכירים- הפרויקט ברגע יכול להפוך לכישלון ולהשאיר לנו טעם מר ותחושה של אפיסת כוחות בתום התהליך.לא תמיד השיקול הכלכלי בבחירת אנשי המקצוע הוא הקובע. צריך להבין. בתהליך של שיפוץ קיימת חדירה לתוך המרחב הפרטי של כל אחד ואחד מאיתנו. אנחנו נכנסים לתוך ביתכם, מבצריכם. המקום הפרטי והאינטימי שבניתם עם משפחתכם. רצון לשפץ את קינכם נובע בעיקר מרצון לשפר את תנאי מחייתכם. אז תבחרו את האנשים הנכונים שירצו לעשות זאת באהבה ובמקצועיות. שיהיה בהצלחהעדי (הכותבת הנה מתכננת ומעצבת פנים המתמחה בעיצוב חלל וזרימה במרחבניתן לפנות בשאלות וקביעת פגישת ייעוץ במייל:  או בטלפון 050-2600627) הדמית החלל לפני הוצאת תוכניות עבודה תוצאה מוגמרת הדמיית פינת האוכל תוצאה מוגמרת- פינת האוכל מבט לסלון- לפני מבט לסלון- אחרי  כניסת הבית- לפני הכניסה – אחרי ​

...
...